2011. szeptember 30., péntek

Sapkák és sálak 2. / Hats & Scarves #2

Chevronmintás stóla színátmenetes Zauberball fonalból.
Amióta megjelent itthon a Zauberball, azóta szemezek vele, és  gondolkodom egy hozzá passzoló mintán egy kendő/sál/stóla...vagy valami hasonló projecthez. Mostanában inkább az egyszerűbb, ill. nem nagy odafigyelést igénylő mintákat preferálom ...és akkor egyszercsak szembejön velem a Desert Waves Scarf & Shawl fantázianévre hallgató sál és stóla mintája. Ez is a "Free Pattern Testers" csoport keretén belül, éppen akkor, miután a Malabrigo sálat befejeztem. Tehát pont jókor, ugyanis 2 nagyobb projectre nem is lehet vállalkozni egyidőben.  Jelentkeztem is a "feladatra" . Lehetett választani,  a kisebb méretű (sál) vagy a nagyobb méretű (stóla) közül. A stóla elkészítését vállaltam és háát az a 2 hét (határidős feladat!!:)) bizony kellett is hozzá...de még időben készen lettem vele és a fotózás is megtörtént. Szerencsére még mindig nyárias az idő, így a vasárnap délutánt egy kedves, gyerekkori barátnőmmel és családjával a Duna-parton töltöttük. Edit (barátnőm és modellem) mit sem sejtve arról, hogy  mire készülök, biztos rendelkezik valami hatodik érzékkel, mert barna felsőben és fehér szoknyában érkezett. Köszönöm, Edit!!!:)

A fonalról néhány szó:
Zauberball - 75 % gyapjú, 25% Polyamid
Első fogásra picit szúrós, így csak lassan barátkoztam meg vele a kötés során, de aztán valahogy megszoktam, és  elég gyorsan haladtam vele (na, jó, ez a minta miatt is volt). A végére már nagyon belejöttem, és most már biztos vagyok benne, hogy nem ez volt az egyetlen Zauberball projectem! Blokkolás előtt kimostam, és nagyon örültem,  mert rengeteget puhult a fonal!!! Nagyon kellemes viselni , főleg ezekkel a csodás színekkel! A kötés során a Schokocreme (csokibarna)és a Schatten (fekete-szürke) árnyalatokkal dolgoztam, felváltva néhány sor után váltottam a gombolyagokat...a színek nem mindig jöttek úgy, ahogy a minta megkívánta volna, de megoldottam a problémát:).

 Desert Waves Shawl are worked in an eyelet  chevron pattern. Used Zauberball yarn with long color changes. Again a test knit, this time I made a shawl. Nowadays I prefer to knit easy patterns where I do not have to concentrate too much so I decided to search for the right pattern and finally I have "received" the perfect pattern for me!!!! I am really lucky that I could participate in that project, and I am very happy with the result. After the two weeks work I finally could relax:)... And we had such nice wheater at the weekend that I could make  a lot of nice pictures. My model, (actually my old friend) Edit did not know about the photo shooting, but she must have felt something, because she wear the perfect clothes on that day! Thank you, Edit!!!:))









Minta (angolul) / Pattern:
Desert waves scarf & shawl on Ravelry

Fonal /Yarn : Schoppel-Wolle Zauberball Schokocreme, Schoppel-Wolle Zauberball Schatten
Tű / Needle: 4mm
Súly / Weight: 161g

9 megjegyzés:

  1. Nagyon jól összehoztad, ha nem is így következett ! Az a feladat még előttem áll, hogy megpróbáljak angolul kötni .

    VálaszTörlés
  2. Álomszép ez a stóla! Irigyellek, hogy profi kötő is vagy :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon széééép!!!! Azok a színátmenetek is, meg a minta is, meg az egész! Szépet alkottál, gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Ismét szépet alkottál.A modelled is szuper.
    Puszi:Petra

    VálaszTörlés
  5. Lányok, nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, jól esik ezeket olvasni (és egyben további alkotásra késztetnek:))!!!!
    Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  6. Ez mesés lett Szilvi! Csak úgy vonzza a tekintetet!

    VálaszTörlés