2011. október 8., szombat

Sapkák és sálak 3. / Hats & Scarves #3

Villámgyors projectről és szép eredményről tudok ma beszámolni. Az eredetileg Little House Shawl névre hallgató kendőt vasárnap kezdtem el kötni, hétfő este nagy részével már megvoltam, kedden már csak 1 órányi munka volt hátra...és a blokkolás. Szerdán pedig csodálatos, napsütéses időben tudtam fotózni.
 A minta maga nagyon friss, alig néhány hete, szeptemberben került fel a ravelryre. A kendő különleges formája fogott meg elsőre, és azok a csodálatos fotók, amiket a ravelry-n a tervező a mintájához csatolt.
A minta: hullámminta és lustakötés. Az elején 396 szemmel kellett kezdeni - ez volt az első ilyen nagy kezdőszámú projectem. Érdekes, hogy nyáron a Balaton kendőmet 2 hétig! kötöttem, mire az elkészült (sokszor hibáztam, újra és újra kellett kötni egy csomó sort), ennél a kendőnél viszont egyetlen hibát sem vétettem (pl. izgultam, hogy ne számoljam el elsőre azt a 396 szemet).
A minta ingyenes a tervező, Joanna Johnson jóvoltából.

Eredetileg angol nyelvű a minta, de engedélyt kaptam a tervezőtől a fordításra, így az is meg tudja kötni a kendőt, aki nem érti az angol kötős szavakat, kifejezéseket.
A magyar fordítás (a tervező kérésének megfelelően, a tervező blogján) IDE kattintva érhető el.


Quick and easy project with a nice result. This is what I can say about my last project. I started it on Sunday and finished it on Tuesday. It was a really nice sunny day on Wednesday so I could take a lot of pictures.
The pattern is very "fresh", it was released a few weeks ago, in September on Ravelry. First when I saw that shawl I immediately thought I want it for me (and my daughter:))! I liked its shape very much. And that pictures on the page of the designer are wonderful! (under the Pattern name on Ravelry you will find the pictures - Little House Shawl). 
It is  a free pattern, thanks to Joanna Johnson
It was my first project where I had to start with a lot of stitches and I am very happy that I did not make any errors during the whole project! 


















Vi

Minta címlapja (angolul) / Pattern project page:
sok fotóval/ with a lot of pictures: Little House Shawl

 Mintaleírás angolul/ Pattern in English:
Little House Shawl
Mintaleírás magyarul: lásd fent.

Fonal /Yarn : Aslan Trends Santa Fe - Color: 1323 Purple Heart
                    85%Merino wool, 15% Polyamid  -  50g/165m
Tű / Needle: 4mm
Súly / Weight: 120g
Fonal lelőhely: 1001fonal.hu - fonal: Aslan Trends

...és a bejegyzéshez választott dal:
...and  the song to the post is...:

11 megjegyzés:

  1. Tündéri a modell,a kendő gyönyörű.

    VálaszTörlés
  2. 1. Gyönyörű a kendő és a "modell" is! Gratulálok!
    2. Ez a minta továbbfejleszthető felnőttre is?
    3. Sajnos nem tudok angolul. Magyarul nincs meg neked véletlenül? Ha igen, küldd el nekem légy szíves, nagyon hálás lennék érte. (bekenyie@gmail.com)
    xszemesmania.blogspot.com

    Azt hiszem, ideje eldugulnom...

    VálaszTörlés
  3. Vica, nagyon köszi, aranyos vagy!:)
    Eleonóra, neked is köszi, és semmi gond, nyugodtan kérdezz:)) Ez a kendő így felnőttre is jó, nyakba, sál helyett pl. (ha minden jól megy, olyan fotók is lesznek majd, amin ez látható). Egyébként simán továbbfejleszthető, nagyobb méretben is jól nézne ki szerintem (azért majd megkérdezem a tervezőt, hátha már meg is van neki:)). Magyarul nincs meg a minta, de ezt is megkérdezem majd, mármint, hogy engedi- e a fordítást.

    VálaszTörlés
  4. Szép fonalat választottál ehhez a valóban különleges formához. Tetszik a kendő nagyon, a lánykád pedig tündéri!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép minden! Kendő, fonal, lányka, fotók! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Telitalálat ez a fonal és minta együtt! Na és persze csodásan áll a modellen;) Jó hangulatú fotózás lehetett.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű ez a kis Szöszke, a kendő meg álom szép!!!

    VálaszTörlés