2011. december 4., vasárnap

Addi Click-kel kötni jó!

Ma az Addi Click kötőtűkkel kapcsolatos tapasztalataimról fogok írni és bemutatom, hogy miket készítettem ezekkel a fantasztikus kötőtűkkel.
Néhány hete ugyanis nekem kedvezett a szerencse, Timicinek köszönhetően, mivel nálam landolt az 1001fonal által indított Vándor Addi csipkekötőtű-készlet.

Aki nem ismeri, annak talán érdemes tudnia, hogy körkötőtűkról van szó, melyek egy kis méretű, pillekönnyű kötőtűtartó tokban pihennek,  ha éppen nem használjuk azokat.
A táska 8 pár cserélhető végű kötőtűt és 5 db damilt, plusz egy toldatot tartalmaz.
A cserélhető végek nagyon praktikusak, mert az 5 db damil segítségével épp a kívánt hosszúságú körkötőtűméretet tudjuk kialakítani-kiválasztani magunknak és több project egyidejű kötése esetén is ideális ez a kis "csomag". 20-40-60-80-100 cm damilok vannak benne, de a toldat segítségével akár 180 cm-es damilunk is lehet, ha a 80 és a 100 cm-es damilokat összeillesztjük.

Az Addi csipkekötőtűk egyik sajátossága, hogy sokkal rövidebbek a kötőtűk, mint a normál méretűek.
Ez először lehet, hogy furának tűnik, mert a hosszabb tűhöz van szokva a kezünk, de hamar meg lehet szokni és szerintem gyorsabban is megy vele a munka. Nekem nagyon bejött!
A másik, amit még fontosnak tartok megemlíteni, az a tűvégek és a a damil összeillesztése. Hihetetlen, milyen gyorsan lehet cserélni a tűvégeket...egy pillanat alatt kész  a művelet! Ez nagyon tetszik!
A legrövidebb damilnak és a rövid tűvégnek köszönhetően sapkát is lehet körben kötni vele. Terveztem egy sapkát (és még mást is:)) , amit hamarosan bemutatok, azt is az Addi-val kötöttem. Miután 40 szem maradt a kötőtűn, váltottam zoknikötőtűkre, de akár a magic loop technikával is lehetett volna folytatni, és akkor zoknikötőtűkre egyáltalán nem lett volna szükség.

Az egyik korábban bemutatott Kat sapkát is Addi Click tűvel kötöttem, de azt nem körben, hanem oda-vissza. E sapka kötésénél, főleg a csavart mintát követő sorban viszont többször előfordult, hogy  akadoztak a szemek a tűn az illesztés mentén, de ez a cserélhető tűvégek esetében nem egyedi ..és hát én eléggé szorosan kötök, az is igaz . A sok pozitív élmény mellett ennek a problémának a súlya  eltörpül.

Szintén az Addi készlet segítségével készült a  már korábban bemutatott olivazöld csipkemintás stóla is. Itt a többszáz szemmel nagyon gyorsan haladtam, a merino gyapjú szépen csúszott a kötőtűn. Amikor pedig véletlenül leestek a szemek a tűről, azokat könnyedén vissza tudtam tenni a tűre (nem szaladtak tovább a szemek:))

A  cserélhető tűvégek nemcsak nagyobb projectek esetén bizonyulnak hasznosnak, hanem apróságok készítése esetén is - és itt most konkrétan az I-cord technikával készült zsinórra gondolok. Nem kellett elővennem a "hosszú" zoknikötőtűimet, hanem ezekkel a rövid tűkkel könnyedén, és gyorsan megkötöttem a megfelelő hosszúságú zsinórt.
Ilyet:

 A két tű munka közben: a jobb tű épp leköti a 3.szemet a bal tűről.:)


Kitalálod, hogy mihez készült ez az apróság? Ha nincs ötleted, figyeld a facebook oldalamat, ott holnap elárulom a titkot:))

Addi Click végszó:
Egy szó, mint száz, az Addi Click szettel kötni óriási élmény volt!
Nagyon köszönöm a kipróbálási lehetőséget!

1 megjegyzés:

  1. örülök, hogy bevált;) i-cord nagyon jól néz ki, kiváncsi vagyok minek a része lesz:)

    VálaszTörlés