2012. június 1., péntek

My Honey, avagy röviden egy tökéletes titkos közös kötésről / My Honey - about a perfect Mystery KAL

A kardigánok szezonja van.
Úgy döntöttem, hogy ebben az évben inkább praktikusabb holmikat kötök....például kardigánokat:)).
Ez a kardigán egy közös kötés keretén belül készült (KAL =Knit Along) és nagyon élveztem. Igazából azt sem tudtam, hogy fog kinézni a végén a kardigán mert ez egy titkos közös kötés volt (Mystery KAL). Szeretem a meglepetéseket és örömmel csatlakoztam ehhez a KAL-hoz, annak ellenére, hogy egy korábbi titkos közös kötés negatív élményekkel társult nálam.

A Mystery KAL-ok lényege, hogy nem tudjuk, milyen lesz a végeredmény (és ezért ekkor általában még ingyenes a minta, később, miután már lezárult a KAL, fizetni kell érte), mivel hetente -emailben kapjuk az éppen megkötendő rész leírását. Én mindig nagy izgalommal vártam az e-maileket ...valahogy úgy, ahogy anno a Melrose Place egyes részeit. Izgalmas, mint egy jó TV-sorozat!
Csakhogy abban a korábbi KAL-ban, ha jól emlékszem a 3. leírás hibát tartalmazott..és mivel én miután megkaptam a levelet, azonnal hozzáfogtam a kötéshez, ez csak később (miután készen voltam az éppen aktuális résszel is) derült ki...
Több, mint 400 szemmel kellett dolgozni...több, mint 20 sort kellett volna lebontani...és hozzáteszem, én a vékony (lace) fonalas verziót kötöttem....Szóval, ott akkor én azt a KAL-t befejeztem. Azóta is magányosan  áll egy tatyóban a "mű", ami bontásra vár...Valakit érdekel? :)

A korábbi tapasztalatokat figyelembe véve ezúttal nem ragadtam azonnal tűt, legalább egy napot vártam, mielőtt elkezdtem volna kötni a következő e-mailben küldött kötendő részt (ezt "Clue"-nak hívják és általában 4-5 Clue -ra bontják a teljes mintaleírást). Kibírtam!
Megjegyzem, ebben a mintában nem volt hiba! A végeredmény pedig csodálatos.
Több verzióban lehetett készíteni a kardigánt:

  • rövid ujjakkal,
  • hosszú ujjakkal,
  • gombok kívül, 
  • gombok belül-masni kívül, 
  • gombok belül-horgolt virág kívül

Amint  a képeken látható, én a hosszú ujjas,  masnis változatot választottam (elsőnek). Valahogy nekem ez a verzió tetszett a legjobban...(a több, mint 200 résztvevőből rajtam kívül még kb. hárman készítették el így, a többség  masni nélkül)...
folyt. köv.!!!!!


A Mystery KAL with Elena Nodel. 
It was very exciting from the beginning to the final stitches! I loved it very much! Great design and a great Mystery Knit Along without any errors in the pattern.
There were several options to choose: long sleeves or short sleeves -with buttons/bow/flower on the front, as per your taste.:))
My (first!) version is the  long sleeves - version with  bow.
This cardi is my first Honey..that means I will show you my next one soon!





 egy kép vintage stílusban:
 vintage style:




és íme a fonal:
and the yarn:




Kardigán/ Cardigan
Minta (angolul)/ PatternMy Honey
Tervező/ Designer: Elena Nodel (Anadiomena)
Fonal/ Yarn: Drops Merino Extra Fine  50g/105m, 100% superwash merino
Szín/ Color: 16 light pink
Tű/ Needle: 3,5mm,  4,00mm,  4,5mm
Súly/ Weight: 234g  (=493m)
Sapka/ Bonnet
Minta (magyarul is)/ Pattern: Isabella Bonnet
Tervező/ Designer: Flier Judit
Fonallelőhely: www.wollbar.at  -  Austria (webshop)






4 megjegyzés:

  1. Élőben is csodaszép! Kedvet is kaptam hozzá, köszi az inspirációt!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Eszter!:) Ha minden igaz, nemsokára kezdem a harmadikat is.:)

    VálaszTörlés
  3. What a beautiful set! I love it!

    VálaszTörlés